<< Naar Pagina 1 < Vorig Artikel Volgend Arikel > Print Pagina
'Heemskerk, zee van tijd'
Nieuwe toeristisch logo onthuld door wethouders
HEEMSKERK - In Chateau Marquette in Heemskerk werd afgelopen maandag het logo onthuld waarmee de gemeente in de toeristenbranche beter op de kaart moet worden gezet. De slogan ‘Heemskerk, zee van tijd’ is bedacht om specifieke groepen toeristen, voornamelijk gezinnen en oudere stellen, aan te trekken. Hiervoor zijn een website en een pagina op Facebook gelanceerd.

Heemskerk wordt voortaan gepromoot als het best bewaarde geheim van de Noordzeekust. Als merkwaarden worden de rust, het gemoedelijke, dorpse karakter en de groene, natuurlijke omgeving genoemd. Ook het feit dat plaatsen als Haarlem, Alkmaar en Zaandam op geringe afstand liggen, maken Heemskerk volgens de gemeente interessant voor toeristen. “Wij weten het allemaal wel, maar in de rest van Nederland is het niet erg bekend”, aldus wethouder Marieke van Dijk.

Samen met collega-wethouder Aad Schoorl onthulde ze maandagmiddag het nieuwe logo. Aanvankelijk lag er een voorstel op tafel om de toeristenbelasting in Heemskerk af te schaffen en de ondernemers in de toeristische sector zelf met initiatieven te laten komen om de gemeente nadrukkelijker op de kaart te zetten. Dat voorstel haalde het echter niet, uiteindelijk is besloten om de opbrengsten uit de toeristenbelasting in te zetten voor het promoten van de gemeente. Daarvoor is nu de eerste stap gezet met het logo en de bijbehorende website www.heemskerkzeevantijd.nl.

De gemeente Heemskerk voert zelf de regie van het project. Plannen zijn er genoeg, zo komen er actieve online campagnes, wordt een digitale nieuwsbrief opgezet en wordt de website verder ontwikkeld. Gedacht wordt onder meer aan een evenementenkalender, waarvoor alle ondernemers en organisaties zelf hun activiteiten kunnen aanmelden. Niet alles opnieuw doen, maar het bestaande met elkaar verbinden, dat vormt het uitgangspunt. Het streven is om de toeristische sector in Heemskerk nog sterker te maken, vanuit de overtuiging dat de hele gemeente daarvan zal profiteren.


Vergroot Foto

De wethouders Marieke van Dijk (links) en Aad Schoorl proosten op het nieuwe logo. (Foto: Bos Media Services)

<< Naar Pagina 1 < Vorig Artikel Volgend Artikel > Print Pagina